Χρώμα γαλλικό και άρωμα γυναίκας

-dans-Mal-de-pierres

Το όμορφο πρόσωπο της Μαριόν Κοτιγιάρ είναι ο καθρέφτης του ερωτικού δράματος «Ολα όσα αγαπήσαμε». Η ιστορία διαδραματίζεται στον γαλλικό Νότο των αρχών της δεκαετίας του ’50, το θέμα όμως είναι διαχρονικό: μια νέα γυναίκα, τρελή από έρωτα, προσκρούει με φόρα στη «λογική» του κόσμου που την περιβάλλει.

Η μάλλον ατυχής ελληνική απόδοση του γαλλικού τίτλου «Mal des pierres» (που σημαίνει πόνος από πέτρα στα νεφρά) σε κάνει να πιστέψεις πως θα βρεθείς απέναντι σε ένα μελό πασπαλισμένο με νοσταλγία. Οι τίτλοι ενίοτε απατούν. Το ενδιαφέρον σε αυτό το γυναικείο μελόδραμα της Νικόλ Γκαρσία σχετίζεται με το επίκεντρό του, που δεν βρίσκεται στην καρδιά της γυναίκας αλλά στο κορμί της και το μυαλό της, στους κομβικούς σταθμούς της χειραφέτησής της.

Στην πρώτη ματιά η ιστορία είναι κοινότοπη. Η νεαρή Γκαμπριέλ, κόρη ευκατάστατης αγροτικής οικογένειας, θα ’ρθει σε σύγκρουση με το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον της όταν θα νοιώσει τον έρωτα να ξυπνάει μέσα της. Το φυλακισμένο ερωτικό ένστικτο την οδηγεί σε μια τρέλα: φλερτάρει ανοιχτά τον νεαρό δάσκαλο του χωριού της (ο οποίος τρομοκρατείται και τρέπεται σε φυγή) και αυτόματα θεωρείται «ατιμασμένη». Η μητέρα της (η φωνή της λογικής σε αυτό το κάδρο της ηθογραφίας) τής βρίσκει γαμπρό, τον Χοσέ, φτωχό Ανδαλουσιανό μετανάστη, που η οικογένειά έχει διωχτεί από το καθεστώς του Φράνκο. Η προίκα φαντάζει γερό θεμέλιο για την «ευτυχία» τους.

Ο Χοσέ θα αποδειχτεί απρόβλεπτος σύζυγος για τέτοιο γάμο. Θα ερωτευθεί αληθινά την Γκαμπριέλ, θα την σεβαστεί και θα την περιμένει υπομονετικά να τον αποδεχτεί ως σύζυγο. Σε αυτό  το μελόδραμα στη θέση της καρδιάς (είτε γερής, είτε εύθραυστης) βρίσκεται ο άνδρας. Και αυτό θα φανεί πιο καθαρά σε λίγο, καθώς η γυναίκα θα αρχίσει να βυθίζεται σε έναν φανταστικό κόσμο που η ίδια έχει πλάσει.

Στο δεύτερο μέρος της ταινίας, όπου το μελόδραμα τείνει να γίνει ψυχολογικό δράμα, το κορμί της γυναίκας υποφέρει κυριολεκτικά: η Γκαμπριέλ έχει πέτρες στα νεφρά και αναγκάζεται να πάει στις Αλπεις για ιαματικά λουτρά. Εκεί θα γνωρίσει και θα ερωτευθεί έναν μελαγχολικό Γάλλο υπολοχαγό, ο οποίος έχει επιστρέψει από τον πόλεμο της Ινδοκίνας σωστό ερείπιο.

Η Μαριόν Κοτιγιάρ δεσπόζει σε αυτό το φιλμ της Νικόλ  Γκαρσία, που θα το εκτιμήσουν κυρίως οι γυναίκες. Πλαισιώνεται από τον Αλεξ Μπρέντεμυλ και τον Λουί Γκαρέλ.

 

Δημοσιεύτηκε στη Νέα Σελίδα στις 18-6-2017

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s