Wonder Woman

_ND43059.dng

Ταινίες σαν το «Wonder Woman» δεν είναι να τις παίρνεις στα σοβαρά, τις αδικείς όμως αν δεν προσέξεις το χιούμορ τους και την ακρίβεια με την οποία έχουν πέσει τα υλικά της συνταγής τους στο μίξερ. Αυτά είναι που δίνουν ιδιαίτερη γεύση στο «ποπ κορν» που μας σερβίρει η Πάτι Τζένκις. Το 2003 στο «Monster», στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο, τσαλάκωσε την εικόνα της Σαρλίζ Θερόν, οδηγώντας την χυμώδη σταρ στο Οσκαρ. Σήμερα φέρνει με αξιώσεις ένα θηλυκό (με αδρά χαρακτηριστικά και μαχητικές ικανότητες υπερηχητικού αεροπλάνου) στον ανδροκρατούμενο κόσμο των υπερηρώων του Χόλιγουντ. Στην πρώτη σεκάνς της ταινίας, που ίσως σας θυμίσει την τηλεοπτική Ζήνα, ο άντρας (καρικατούρα σούπερμαν ή και Ιντιάνα Τζόουνς) τσακίζεται με ένα αεροπλάνο, σαν και αυτά που σήμερα τα βλέπεις μόνον σε μουσείο, σε έναν γυναικοκρατούμενο «πλανήτη».

Η Νταϊάνα, πριγκίπισσα των Αμαζόνων, ζει σε ένα παραδεισένιο νησί. Η βασίλισσα μητέρα της, ιδεαλίστρια και ευαίσθητη, τής έχει ενσταλάξει την αξία της ειρήνης. Η θεία της, πιο προσγειωμένη, τής έχει μάθει να πολεμά. Σαν να λέμε, μια ζωντανή πολεμική μηχανή με μυαλό…Λυσιστράτης. Ενα πολεμικό αεροπλάνο θα φέρει σύννεφα στον πεντακάθαρο ουρανό αυτού του επίγειου παραδείσου, που φαντάζει σαν κάψουλα μετέωρη στον χρόνο. Το αεροπλάνο πέφτει στη θάλασσα και η Νταϊάνα διασώζει τον πιλότο, έναν Αμερικανό κατάσκοπο που έχει κλέψει την φόρμουλα ενός χημικού όπλου από τους Γερμανούς. Στο παράλληλο σύμπαν, από το οποίο αποσπάστηκε σαν κομήτης ο κατάσκοπος, ο Α Παγκόσμιος Πόλεμος έχει ρίξει ένα βαρύ γκρίζο πέπλο.

Λίγο μετά, το ίδιο «σουρεαλιστικά», θα βγούμε από αυτόν τον «μυθολογικό» παράδεισο της γυναίκας για να βρεθούμε σε μια κόλαση όπου κατά παράδοση πρωταγωνιστής είναι ο άντρας. Η Νταϊάνα, βέβαιη πως για όλα φταίει ο θεός Αρης, ακολουθεί τον πιλότο στο Λονδίνο για να ξαναφέρει την ειρήνη στον κόσμο. Στη συνέχεια θα τους δούμε στην ηπειρωτική Ευρώπη, όπου τα χαρακώματα του πολέμου μοιάζουν με ομαδικό τάφο. Μαζί τους είναι ένας Σκωτσέζος ελεύθερος σκοπευτής, ένας Αραβας τυχοδιώκτης και ένας Ινδιάνος λαθρέμπορος.

Στο «Wonder Woman» ο μύθος των Αμαζόνων επανέρχεται σε ένα ψηφιακό περιβάλλον για να μας συστήσει μια υπέρ-ηρωίδα συμβατή με πολλούς κινηματογραφικούς (και μη) μύθους. Σε αυτό το υβριδικό παραμύθι της Τζένκις η γυναίκα, σε διάφορους ρόλους (ακόμη και σε αυτόν του «τέρατος», που κατασκευάζει το χημικό υπέρ-όπλο) είναι ο ισχυρός πόλος. Ο άντρας, όταν δεν είναι η πηγή του κακού, έρχεται δεύτερος. Το graphic novel και το αντιπολεμικό μελόδραμα, που λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία, φτιάχνουν το κάδρο για αυτή τη σχέση αρσενικού – θηλυκού.

Για την ιστορία, η φιγούρα της Wonder Woman πρωτοεμφανίστηκε το 1941 και μπήκε σαν σφήνα ανάμεσα στον Μπάτμαν και τον Σούπερμαν.

 

Δημοσιεύτηκε στη Νέα Σελίδα στις 11-6-2017

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s